NIEUWS.

Antwerp Powered By Creatives [throwback]

Bijgewerkt: okt 20


Antwerp Powered by Creatives of APBC is een creatieve community die zich ook inzet voor innovatie bij de bredere industrie. Het is een samenwerkingsplatform tussen de stad, de provincie, de onderwijsinstellingen van Antwerpen … Het omvat de 9.000 (!) creatieve ondernemers die Antwerpen rijk is. De community verloopt via een gesloten Facebookgroep, maar ook offline kan je bij APBC terecht via de APBC-koffies. In de groep kan je ervaringen uitwisselen, vragen stellen en beantwoorden en nog zoveel meer. Ze zetten ook graag ontwerpers in the picture. Daarom brachten ze Barbara Standaert en Dennis Janssens mee naar de BAR TAKEOFF_.


Dennis Janssens | grafisch bureau SSNN

Het motto van Dennis is ‘Just do it’. Samen met zijn businesspartner Tom richtte hij zijn eigen grafisch bureau SSNN op. SSNN ken je misschien van hun inzet voor Awesome Antwerp of TEDx Antwerp, of misschien wel van hun Antwerp Poster Festival.

Op lege momenten in je zaak, wanneer je niet aan het werk bent voor je klanten, kan je ofwel heel erg ontspannen ofwel iets zoeken om je mee bezig te houden waar je zelf beter van wordt. Op zo’n leeg moment hebben Tom en Dennis positieve en ludieke posters gemaakt. Dit veranderde alles: een poster werd opgepikt door een festival in Breda, wat het bij SSNN deed kriebelen om zoiets zelf te organiseren. En hun motto ‘Just do it’ maakten ze waar: het ging niet altijd van een leien dakje, maar hun eigen festival bleek een groots succes: de inzendingen bleven binnenstromen en ook de partners waren enthousiast hieraan mee te werken. Uiteindelijk was hun festival ook het oorspronkelijke festival in Breda niet ontgaan: zij namen contact op met Dennis en Tom en een mooie samenwerking was geboren. De tweede editie van hun festival in 2020 leek een onmogelijke uitdaging, maar de heren maakten het waar: het dubbele aantal inzendingen haalden ze en er was veel internationale belangstelling.


ONDERNEMINGSTIP VAN DENNIS:

“Heb je zelf een goed idee, ga ervoor. Omring je met mensen met een hoek af. Just do it.”
“Op netwerkevents moet je vooral natuurlijk blijven. Maak een oprechte connectie met de mensen, jezelf verkopen volgt later wel. En ik heb een miniteckel die ik vaak meeneem naar events, dat helpt ook.”

Barbara Standaert

Barbara heeft interieurarchitectuur en meubelontwerp gestudeerd. Al van tijdens haar studie wilde ze echt iets doen met de ontwerpen die ze maakte. Voor haar studie meubelontwerp legde ze de druk meteen hoog: ze wilde iets bijzonders ontwerpen. Het werd een soort plantenbak in waterdoorlatend beton, waardoor natuur en regenwater een plek konden krijgen in de stad. Ze kreeg een plekje voor dit plan op de designbeurs in Eindhoven, alleen – het product bestond nog niet. Barbara had twee maanden de tijd om dit te regelen. Ze belde zeventien bedrijven: “Je moet durven bellen en een grote mond hebben.”

Barbara richtte ook BAR TAKEOFF_ op. Dit was niet haar eerste job: ze werkte eerst op een designbureau, maar ze wilde meer. Ze kreeg toen de vraag van de associatie Antwerpen om de bar opnieuw in te richten. “Ik moest dat gewoon hebben, want ik wilde voor mezelf beginnen.” En ze deed het.


ONDERNEMINGSTIP VAN BARBARA:

“Werk stap voor stap en blijf flexibel.”
1 keer bekeken

STARTUP

KICKOFF

DAYS

ROADSHOW

28 september - 1 oktober

ONLINE EVENT

5 oktober - 8 oktober

TOA_logoneg.png
  • Facebook TAKEOFFANTWERP
  • YouTube TAKEOFFANTWERP

TAKEOFFANTWERP_ALLIANCE zet de komende jaren in op de verankering van ondernemingszin en ondernemerschap binnen de werking van de Antwerpse hoger onderwijsinstellingen en het brede jeugdwerk. Expertise, connectie en ondersteuning zijn de acties waarmee de Antwerpse jongeren en studenten entrepreneurship zullen ontdekken.

TAKEOFFANTWERP_ALLIANCE is een samenwerking tussen stad Antwerpen, Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, AP Hogeschool, Karel de Grote Hogeschool, Universiteit Antwerpen, BAASSINC & VOKA. Met de steun van EFRO en VLAIO.
 

© 2020 door TAKEOFFANTWERP.